Hel!O mY DarLing!

Khamis, 28 Mac 2013

Sedutan Cerpen Kerana Cintaku Untuk-Nya part 5





“Zyll tak nak ikut daddy?” Tan Sri Zahid menegur anak bujangnya yang kusyuk bermain PS2. Sudah mengalahkan budak-budak gayanya.
“Ikut? Pergi mana? Masjid? Terima kasih je.” Tanpa beriak dia berkata. Tersengih sinis sebelum menyambung permainan yang tergendala. Rasa rimas pulak dia sekarang ni. Di office ‘ustazah pilihan’ sibuk menyampaikan ceramah, pulang ke rumah ditarbiah pulak dek daddy yang kononnya sedang berubah kearah kebaikkan. Boleh jalanlah dengan semua perkara mengarut tu.
Tan Sri Zahid hampir menangis mendengar kata-kata anak lelaki tunggalnya. Dia ingin marah tetapi di rasakan dia langsung tidak layak untuk itu.  Sudah 28 tahun umur anak lelakinya. Selama 28 tahun jugak sekali pun dia tidak pernah mengajar anaknya tentang agama. Sentuhan lembut di bahunya membuatkan dia tersentak.
“Tak apa abang. Kita pergi berdua saja.” Puan Sri Athea tersenyum. Dia tahu suaminya itu berkecil hati dengan Zyll. Hendak di salahkan anak itu memang sukar apatah lagi keluar sahaja Zyll ke dunia sekali pun dia dan suaminya tidak pernah mengajar anak itu dengan ilmu agama. Malahan dia juga langsung tidak di dedahkan tentang Islam. Apa yang halal, apa yang haram, apa yang boleh, dan apa yang tidak. Niatnya masuk Islam semata-mata ingin berkahwin dengan Zahid. Hanya itu.
Surat Cinta Untuk Disana : untuk malam ni teman bagi kerepek dulu, esok teman bagi snek.... hahah..

3 ulasan:

Baca sUdah, benCi, gEraM, sUka pUn sUdah. CeRajiNkaN TanGan, MeNgOmeN siKit :)