Hel!O mY DarLing!

Sabtu, 4 Januari 2014

KSB : Luth El-Wazien VS Adra



“Argh…” Diusap lengannya yang terasa perit. Terkebil-kebil mata memandang ke arah mamanya yang sudah beraksi bagaikan singa lapar.

“Anak dara mana pulak kali ini? along jangan macam-macam....” Adra bengang. Gambar yang berada ditangannya diangkat tinggi. Masuk kali ini entah sudah berapa belas kali dia terjumpa gambar gadis-gadis comel di dalam beg sekolah anaknya. Yang tak boleh blah siap tulis ayat cinta lagi dekat belakang gambar…I love you Wazien…Hello my sweet-sweet segala bala…Aiii…!

“Mama..” Wazien tersengih nakal.

“Apa?” Kali ini dia sudah bercekak pinggang. Nampak kecil besar sahaja anaknya sekarang. Dalam banyak-banyak perangai dalam dunia ni, kenapalah ‘player’ tu jugak anaknya nak sandang? Wajah suaminya dijeling tajam. Ini semua salah suaminya! Perturun sangat gen tak bagus tu dekat anak-anak!  

“Ha…nak cakap apa tadi?” Semakin tajam pandangannya bila anaknya itu masih mendiamkan diri.

“Budak dalam gambar tu…..bakal menantu mama.” Dia sudah melambakkan tawa. Seronok dapat mempermainkan mamanya. Isyarat ‘Give me five’ dihantar kepada papanya yang turut ketawa mendengar kata-katanya.

“Aii budak ni…Sekolah pun tak habis lagi..Sini..Sini…jangan nak lari.” Sedikit menempik suaranya bila anaknya sudah bangun dari kerusi.

“Along bukan nak lari. Along nak ambilkan mama air, bagi sejuk sikit.” Semakin hari dirasakan mamanya semakin berbakat…Bakat berleter!

“Along sindir mama ke?” Matanya yang sudah sedia besar semakin membulat mendengar kata-kata itu.

“Mana ada..Mama tak tengok betul-betul ke sapa budak dalam gambar tu?”

“Nak tengok buat apa?” Dalam membangkang dia tetap membawa gambar yang masih berada dalam peganggannya ke hadapan mata. Kecil besar matanya cuba mengesan makhluk comel bersebelahan dengan anaknya. Humpp…

“Kenapa tak cakap awal-awal.” Nadanya masih tinggi. Cuba membuang rasa malu kerana ‘menyerang’ tanpa usul periksa.

“Budak tu nak cakap macam mana…Tak dan apa-apa lagi Adra dah serang dia.”

“Ha elok lah tu…Menangkan sangat anak-anak. Itu yang kecil-kecil dah pandai main mata dengan anak dara orang.” Air yang dihulurkan oleh anaknya disambar dan diteguk dengan berhati-hati. Risau tercekik air!

“Mama jangan lupa tau cakap dekat Mummy Love yang Cinta tu along tander.” Buku yang bertaburan diatas meja pantas dikaut sebelum dia melarikan diri. Naik kejung pipinya kerana terlalu banyak ketawa. Hailah mama….Kalutnya dari dulu tak berubah.

“Luth El-Waziennnnnnn.”

Surat Cinta Untuk Di sana : Tolong doakan sy x ‘kontang’ idea last2 peperangan nk siapakn KSB ni…hahah…. Papai muahhhh

3 ulasan:

  1. good luck akak... ♥
    sngat best... ♥

    BalasPadam
  2. Gud luck sis....moga idea lbh mencurah2 lps ni....tergelak2 akk bc gelagat adra n ank dia.....cian adra....dl kena buli dgn pak singa je....tp bl ank2 dh bsr, ank2 satu team plak dgn pak singa....but akk enjoy sgt2 bc KSB ni....mmg best....gud luck sis -jumay jue

    BalasPadam
  3. alahai...sweet nya 2 beranak nih...meriah hidupp... ;-)

    BalasPadam

Baca sUdah, benCi, gEraM, sUka pUn sUdah. CeRajiNkaN TanGan, MeNgOmeN siKit :)