Hel!O mY DarLing!

Rabu, 12 Februari 2014

Bercinta Untuk Dicinta Bab 1




            Bibirnya yang munggil sedikit terbuka menikmati panorama indah di hadapan mata. Semilar angin yang sesekali membelai pipi membuatkan dia terasa damai. Setiap hari dia melakukan perkara sama. Tetapi rasa jemu langsung tidak pernah menjengah hati. 

            “Sara.” Panggilan lembut yang menyapa pendengaran melahirkan senyuman dibibir. Perlahan-lahan dia memusingkan tubuh ke belakang. Sebuah kucupan hinggap pada wajah lelaki di hadapannya.

            “Morning sayang.” Zyll tersengih lebar. Gembira menerima ‘hadiah’ di pagi hari. Tangannya cekap menjalankan tugas. Rambut yang sedikit menutupi wajah itu disebak ke belakang. Pipi yang memerah dikucup lembut.  

            “Morning.” Ucapan itu dibalas sebelum dia kembali memusingkan tubuh. Mahu berterusan mengadap permandangan matahari terbit.

            “Tak sejuk ke?” Tangan dibawa memeluk tubuh itu erat. Sementara dagunya dilabuhkan pada bahu Sara yang sedikit terdedah. Sesekali kucupan hangat hinggap pada bahu itu.

            “Nak sejuk apa. Dah ada ‘pemanas’ dekat belakang. Sara berkata nakal.

            “Pemanas ni harga dia mahal. Sara mampu ke nak bayar?” Zyll jongket kening.

            “Duit Sara tak ada. Tapi kasih sayang Sara ada banyak. Zyll nak ke kalau Sara bayar harga pemanas tu dengan kasih sayang Sara?” Sara tergelak kecil bila Zyll galak mengangguk.

            “To up sekali dengan lovey dovey tu.” Zyll mengusik.

            “Yang itu tak boleh. Harga dia mahal. Takut Zyll tak mampu nak bayar.” Disiku lembut dada lelaki itu. Berniat mahu mengusik. Manja lelaki itu dari dulu tidak pernah berubah. Masih sama walaupun usia perhubungan mereka sudah mencecah dua tahun.

            “Kalau bayar dengan ini?” Poket diraba. Dikeluarkan bekas baldu bewarna biru dari poket seluar. Kemudian bekas kecil itu dibuka dan dilayang dihadapan mata kekasih hati. 

            Sara tergamam. Terdiam kerana tidak percaya dengan apa yang dilihat. Setelah hilang dari rasa terperanjat, dia terjerit kecil. Pantas tubuh dipusing dan terus dipeluk tubuh Zyll dengan erat. Gembira melihat apa yang terpampang dihadapan matanya.

            “I love you…I love you….” Bertalu-talu kucupan menjengah wajah Zyll. Kegembiraannya tidak tahu bagaimana harus diungkap. 

            “I love you too honey.” Kembang hatinya melihat keceriaan yang terukir pada wajah itu.

            “Mana Zyll tahu?” Jemarinya dibiarkan ditarik oleh jemari kasar lelaki itu. Terharu menjengah bila Zyll mengaitkan jemari mereka dan dikucup lembut. Dia tidak pernah hadap harta lelaki itu…Tapi cincin yang baru tersarung di jari manisnya itu lain…Ada significant tersendiri…

Terlepas sahaja pautan tangannya dari genggaman lelaki itu, terus dia menaikkan tangannya. Pantulan cahaya pagi yang menyimbah, membuatkan cincin yang tersarung dijarinya kelihatan bersinar.

            “Zyll baca dalam diari.”

            “Zyll buka diari Sara ye?” Matanya yang bundar sedikit membulat mendengar kata-kata itu.

            “Mestilah.” Tak bersalah kata-kata itu terluah. Tahu yang amarah itu hanyalah bicara manja. Bukannya wanita itu tidak tahu yang dia memang suka ‘menceroboh.’ 

            “Nasib baik buka. Bolehlah dapat cincin ni.” Sara berkata nakal. Gembira kerana ‘status’ perhubungan mereka sudah naik ke satu takah. Sudah puas dia menghantar isyarat yang dia mahukan sesuatu yang pasti dalam perhubungan mereka. Mujurlah lelaki itu faham apa mahunya.

            “Suka?” Zyll bertanya lembut.

            “Of course. Thanks.” Diusap lengan sasa itu. Senyuman bagaikan tidak mahu hilang dari wajahnya.

“Sara..” Redup pandangan matanya. Menghantar isyarat yang hanya mereka berdua fahami. Gelisah bila Sara mula beriaksi nakal.

            Jemari Zyll kembali dikait. Ditarik tangan itu mengikut langkah kakinya. Sesekali senyuman melebar diwajah bila mengenangkan kegembiraan yang mula menyapa hatinya.


            “ORANGE juice and oatmeal bread. Cukup?” Bila melihat anggukkan Zyll pantas dia mengeluh lega. Mujurlah hari ini lelaki itu tidak banyak kerenah.

            “Lebih dari cukup.” Ditarik tubuh itu jatuh ke dalam pelukkannya. Disambar sepotong roti dan didekatkan pada bibir basah wanita itu. Kemudian bakinya disumbat masuk ke dalam mulut.

            “Zyll. Kita pergi bercuti nak? Sara bosan lah duduk rumah je.” Sesekali terbit juga perasaan kesal di hatinya kerana sanggup mengikut permintaan lelaki itu untuk berhenti kerja. Tetapi bila mengenangkan kebahagian yang sentiasa menemani harinya, perasaan itu padam dengan sendiri.

            “Nak pergi mana?” Semakin erat dia membelit pinggang ramping Sara. Sudah bertahun, tetapi tubuh itu masih sama. Langsung tidak pernah berubah.

            “Mana-mana jelah. Asalkan kita boleh habiskan masa berdua.” Kepala ditoleh sedikit ke belakang. Mencari raut wajah lelaki kesayangannya.

            “Sekarang ni bukan kita tengah habiskan masa berdua ke?” Dia tersengih nakal.

            “Zyll..” Sara tarik muka. Muncung bibirnya mendengar kata-kata lelaki itu. Sengaja buat tak faham lah tu!

            “ Okey. Nanti kalau ada masa Zyll ambil cuti kita pergi mana saja tempat yang Sara nak.”

            “Jangan nak mungkir pulak. Nanti Sara tuntut janji tu.” Tangan disangkut pada bahu itu dan dipeluk erat. 

            “Pernah ke Zyll tak tunai janji?” Bila melihat gelengan wanita itu, dia kembali tersenyum.

            “Tahu pun.” Hidung Sara ditarik sedikit sebelum ditolak lembut tubuh itu dari ribanya. Badan yang terasa melekit mahu disegarkan segera. Sudah terbayang kedinginan air kolam menyapa tubuh sasanya.

            “Nak pergi mana ni?” Sara bertanya sedikit terpingga-pingga. Perlahan-lahan diangkat tubuh dari pangkuan lelaki itu.

            “Swim. Nak join?” Bahu dijongket sedikit bila Sara mencebikkan bibir tanda tidak sudi. T-shirt plain bewarna putih yang tersarung pada tubuh ditanggalkan. Dicampak lembut ke arah Sara. Sengaja mahu memanaskan hati itu.

            “Zyll Asyraff…” Sara memanggil sedikit bengang.

            “Orang bagi aroma kasih sayang pun tak nak.” Terkekeh dia ketawa bila melihat Sara menayang penumbuk. Langsung tidak terkesan dengan tingkah wanita itu. Sesekali bibir dimuncungkan.

            “Aroma orang tak mandi. Bukannya wangi pun!” Sara turut ketawa kemudiannya. Tak tahan melihat wajah gedik Zyll.

            “Orang tak mandi ni lah tadi Sara peluk.” Sempat kucupan hinggap pada pipi itu sebelum dia berlalu dengan tawa yang masih bermain dibibir. Seronok dapat mengusik.

            Sara yang mendengar kata-kata itu terasa membahang wajah. Dikutip baju Zyll yang terdampar di atas lantai dan didekatkan pada wajah. Kesan bauan minyak wangi yang bersisa dibaju itu menghadirkan satu perasaan asing pada dirinya. Sungguh dia suka!

            “Sayang.. Tuan baju tu masih ada dekat sini.” Zyll yang kembali berpatah balik mahu mengambil sebotol mineral menegur.

            Sara terkedu. Pantas dibaling kembali baju itu kepada Zyll. Tindakan reflaks akibat terperanjat kerana ditegur secara tiba-tiba. Juga kerana malu perbuatannya ditangkap!

            “Untunglah kau baju…Ada orang sudi cium..” Mata dikenyit nakal. Seronok mahu membuatkan wajah itu membahang. Sebotol mineral water yang ada di atas meja disambar sebelum dia menapak ke arah Sara. 

            “Eh..Tolong sikit. Bila masanya orang cium baju tu?” Sara tayang wajah tak bersalah.

            “Habis tu tadi buat apa? Ambil baju buat kesat peluh ke?” Sengaja dilanggar sedikit bahu itu sebelum dia berlalu pergi. Sebelum itu sempat dihadiahkan flying kiss.

            Hilang sahaja Zyll dari pandangan, dia kembali mencapai baju itu dan dibawa ke arah bilik laundry. Terus dimasukkan baju itu ke dalam mesin. Tidak mahu lagi melakukan aksi menghidu kerana bimbang tertangkap buat kali kedua.

Surat Cinta Untuk Di Sana : Ingat lagi tak cerpen ni? KERANA CINTAKU UNTUK-NYA… Tapi saya tukar tajuk ke BERCINTA UNTUK DICINTA. Mana2 yang pernah baca cerpen mesti dah taukan jalan cerita? Ini sy mula balik dari awal. Bercadang nk jadikan novel…Nak menaip SUA idea x nak datang2… itu yg ketuk kisah ni dulu….Papai….muahhhh

8 ulasan:

Baca sUdah, benCi, gEraM, sUka pUn sUdah. CeRajiNkaN TanGan, MeNgOmeN siKit :)