Hel!O mY DarLing!

Rabu, 11 September 2013

Tulun Sama Saya



Aloo...Aloo....Yihaaa my pren....

Saya tak ada apa nk post....Cuma nak tanya korang... Kot2 ada yang boleh bantu...

Dulu...(masa saya masih pakai baju putih dan kain biru) saya ada baca sebuah novel ni... Cerita dia super duper sedih. Setakat ni saya tak jumpa lagi novel yang boleh tandingi karya itu...Cumanya.... Ini part yg sangat tak ohsem...Saya terlupa tajuk...Nama hero...Nama heroin...Cuma sy ingat nama anak dia orang saja...SALMAN AL-FARISI...

Cerita ni kalau korang yg berjiwa sensetip macam saya pasti air mata dan segala mucus akan keluar..haha....Al-kisahnya seperti ini....

Heroin=A
Hero=B

Si A adalah anak tunggal. Tapi dia ni kurang kasih sayang. Mak dia dah meninggal masa dia kecil. Ayah dia pula memang benci tahap petala ketujuh dekat heroin ni...Puncanya si ayah tuduh si A ni penyebab kematian emak dia... Ayah dia walaupun kaya ttp x cari penganti emak dia sebab sayang kononnya.

Si A hidup memang terseksa..Apa yang dia buat, ayah dia kawal. Dalam hidup huru-hara..Datanglah satu keluarga yang bersahabat baik dengan ayah A...Keluarga ni ada Anak iaitu si B... Dia orang ni satu sekolah. Tapi A ni memang benci gila dekat Si B sebab dia kata B ni nak rampas kasih sayang ayah dia...(B tak ada niat pun nak rampas. Tapi Ayah A ni memang sayang tak hingat dunia dekat B..Masa ini lah semuanya terungkai. Ayah A sebenarnya marahkan A sebab masa mak A meninggal,,mak dia tengah mengandung..dan Ayah A ni harap benar anak tu anak lelaki...Tapi A ni penyumbang kematian emak dia...sebab itu ayah dia berdendam. Padahal masa kejadian tu A baru umur 6 tahun)

Ayah dia buat rancangan nak ‘halau’ A...Then bila ada kejadian ‘hilang duit’ dekat sekolah orang tuduh A yg brtangungjawab....Padahal ayah A tahu A tak bersalah sebab Jam tangan dan name tag A ada mcm peranti utk kesan aktiviti dia..Ayah A ambil kesempatan hantar A ke luar Negara..Kononya hukuman untuk A....(ayah dia sebenarnya nak dekatkan diri dengan B..Ayah A ni percaya..anak lelaki lebih ‘hebat’ dr anak perempuan)

Si A duduk d’luar Negara dengan penuh rasa gembira sbb trlepas dr ayah dia...Tnpa dia sedar ayah dia ada hantar pengawal peribadi..Bila dia sedar hidup dia dikawal...Jadilah konflik & A bercinta dgn pngawal peribadi dia yg sangat handsome.. Kmudian dia sedar yg pegawal peribadi ni ni dah ada kekasih hati... Si A terluka..Dia balik terus ke Malaysia sebab dah habis belajar...

A dengan B ni memang tak boleh berjumpa sbb dia memang benci sangat2 dekat B..Padahal B ni x bersalah pun..B jatuh cinta dekat A...Then dia cuba buat macam2 nak tebus balik kedukaan A yang disebab kan oleh dia...Ayah A nak jodohkan A dengan B...Tapi A tak nak...B memanglah x tolak sebab dia memang cintakan A..

Ayah A ni memang buat macam2 nak jodohkan juga A dgn B... Hidup A memang sengsara gila d’sebabkan ayah dia...Sampailah satu saat terjadi sesuatu yang membuatkan ayah dia ni menyesal tak inggat dunia...A ni sebenarnya ada barah otak..Dah stge ke empat pun... Dia mula2 buat rawatan dekat luar Negara d’sebbkan terpedaya dngan cinta si pengawal peribadi... (kiranya dia jumpalah matlamat dia untuk hidup...Bila dia putus dgn malaun tanah tu...Dia terus stop rwatan sbb dia dah tak ada alasan utk hidup).... Lepas Ayah A tahu pasal sakit tu...dia memang menyesal x sudah...B ni pula merayu nak bahagiakan si A...tp A tetap tak nak walaupun dia tahu yang B ni sangatlah baik...

Lepas tu Si A ni, tengah sedap2 berjalan dekat kolam renang rumah...Sakit dia tiba2 menyerang shingga dia hilang kawalan & tercampak masuk ke dalam kolam renang... Datanglah B sebagai penyelamat n bg bantuan dot...dot...

Lepas kjadian itu...Si A ni sedar dia juga dah mula suka dekat B... B giatkan usaha ‘mengorat’... wlaupun dia tahu A ni boleh hidup hanya dalam masa lapan bulan saja lagi...

Mereka berkahwin.. Dan Si A disahkan mengandung... B nak dia gugurkan kndungan,,,Tp A tak setuju sbb wlau apa pun dia memang akan mati jugak....

Tapi kuasa tuhan tak ada siapa dapat lawan.. A dengan B hidup bahagia sampai lah anak dorang si Salman tu berumur dua tahun... Then...Si A mula tunjukkan tanda yang dia akan tinggalkan B...Tp B, dah d’sebabkan tngah hidup bahagia, memang langsung tak sedar yang A nak tinggalkan dia... Sampai satu pagi A ni koma... Doktor terperanjat sebab ktumbuhan dah pecah lebih sminggu dlm kpala si A..tp dia ttp hidup... (ini antara part yg buatkan sy nak meraung) Lpas sgala macam ‘kesengsaraan’ hidup A akhirnya meninggalkan B mengadap sang pencipta...

Sebelum meninggal  A ada nak kenenkan B dgn seseorang...Sy x ingat apa hubungan dorang....Tp kalau tak salah adik beradik si B... Tp B memang tak nak... Yg ending saya ingat B tak boleh terima kenyataan dan dia menyanyi di dalam hujan.....(Masa dia merayu si A terima dia...Dia ada ‘melalak’ di dalam hujan) kiranya dia tengah ulangi balik apa yg dia pernah lakukan untuk A... TAMAT...

Korang pernah tak terbaca buku ni?...Kalau tak salah trbitan Creative... Cover dia ada gambar bunga ros kot....Isi dia opkoiss kertas kaler cekelat... Saya dah puas cari..tp x jmpa sebabnya payah nak mncari tnpa tahu nm hero...n heroin...Dulu saya pinjam dekat perpustakaan...Cari balik..dah tak ada... Novel tu memang terbaik..Dari awal cerita penulis tu dah bawa kita dlm kesedihan...Boleh rasa kesengsaraan heroin d’sebabkan perangai tak berperasaan ayah dia... Kot korang tahu silalah kasi tahu saya ye... Nk cari dekat page creative susah. Sebab synopsis dulu bukan macam sekarang.... Dulu synopsis lebih berpuitis...Kadang-kala x ada kena mengena pun dgn isi...


11 ulasan:

  1. mcm best gile novel tu, harap dpt bc jg..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Memang best. Novel paling menyentuh hati yang pernah sy bca... :)

      Padam
  2. Macam pernah baca novel jln cerita tu...klu xsilap ayah si A ni siap buat majlis sambut kepulangan si B dr oversea..padahal si A n B sama2 blk dr oversea...so si A ni lg la mkn hati dgn ayah dia...si A ada barah otak sbb dia pernah terjatuh n kepala dia terhantuk klu xsilap...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ano....Merisik Pilu...jom kita cari sama2.... :)

      Padam
  3. saya pun nak juga baca dia jalan cerita pun dah best tahu ke apa tajuk cerita dia.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Merisik pilu baby mio...Kat creative ada ptongan... Baru berapa henget saja... nanti kita beli ye... haha.. :)

      Padam
  4. Merisik Pilu - Habibah Rahmat (CESB) :)

    saya pun suka novel ni walaupun ending sangat sedih :'(

    BalasPadam
    Balasan
    1. I lap u sara...Sayang ketat-ketat...Muahhhhhhhhhh lemon2... haha... :)

      Padam
  5. Huhu nk cr la novel ni... Cempaka u try read novel lafazkn kalimah cintamu- siti rosmizah
    novel tu pon sedih gak psl bpak benc ank.
    -sweetheart87-

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pernah bce tp x hbs. Tkilan sbb x thu ending. Dia kne knsr otak kesan tjatuh mase bsh kasut sklh kt blk air. Ayah x suka dia so smue kje kne bt sndri.

      Padam
  6. abg sye ade novel ni.. cg dye kasi hadiah , lme dh ..
    Heroin dye : Isaura
    Hero : Zurhan

    BalasPadam

Baca sUdah, benCi, gEraM, sUka pUn sUdah. CeRajiNkaN TanGan, MeNgOmeN siKit :)