Hel!O mY DarLing!

Sabtu, 8 Jun 2013

Jajan's Bab 19 Miss Puyu Will You Marry Me?



            “Tahniah Camelia. Tak sangka aku engkau dah jadi ibu.” Yuyu berkata riang. Wajah baby perempuan yang berada di dalam pelukkan Camelia di jengah. Comel sangat. Pipi tu rasa nak di kunyah-kunyah. Gebunya....

            “Terima kasih. Kau datang sorang saja ke?”

            “Dengan keluarga aku. Kejap lagi diorang datang. Abah terjumpa sepupu dia tadi. Lama sangat borak itu yang aku masuk jumpa engkau dulu.” Yuyu menjawab. Dalam pada masa yang sama, tangannya di bawa mencuit pipi si kecil yang sedang nyenyak tidur.

            “Nak try pegang?” Camelia bertanya.

            “Eh, boleh ke?” Pantas tangan di hulurkan kepada Camelia. Dia memang sukakan budak kecil. Bau tubuh mereka boleh buatkan dia menjadi ketagih. Bau masam tapi sangat menyenangkan.

            “Boleh, tapi kau bayar sejuta dulu kalau nak pegang anak saudara aku.”

            Yuyu tergamam. Terkulat-kulat dia memandang Hasif yang sedang melangkah keluar dari bilik air. Apa mamat itu buat dekat sini? Dasar penyibuk.

            “Jangan nak mulakanlah Hasif.” Camelia menegur.

            “Eh, apa pulak?” Hasif tak puas hati. Mana ada dia kata apa-apa.

            “Kata nak pergi sarapan tadi. Pergilah cepat. Bising mama nanti. Diorang tunggu dekat cafe.” Dia cuba untuk mengendurkan suasanan yang bila-bila masa akan bertukar tegang.

            “Yelah-yelah. Kau ingat tu, jangan nak pegang anak saudara aku. Nanti dapat gen tiga suku engkau, siap kau dengan aku.” Sempat dia berpesan sebelum ingin melangkah pergi.
           
            “Lantak engkaulah. Nak.” Tangan di hulurkan kembali kepada Camelia. Malas dia ingin melayan kelaku Hasif yang kebudak-budakkan. Tak matang langsung.

            “Comellah anak engkau.” Yuyu memuji. Pipi itu di kucup bertalu-talu.

            “Kau pernah tengok tak mak budak kecil tu? Baka baik, hasilnya pun baiklah.” Camelia bangga diri. Bila lagi nak boleh upkan diri sendiri ye idok?

            “Kau jangan nak buat aku muntah hijau dekat sini. Geli tahu tak?” Tak sudah-sudah nak perasan kata diri tu cantik. Walaupun dia harus mengakui ‘ibu dan bapa’ bayi memang ada rupa. Nak cakap depan-depan takut bangga diri pulak.

            “Kedengki.”

            “Bukan kedengki. Aku ni suka kalau kau lebih realistik.” Yuyu ketawa bila Camelia menayang wajah tidak puas hati.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Baca sUdah, benCi, gEraM, sUka pUn sUdah. CeRajiNkaN TanGan, MeNgOmeN siKit :)