Hel!O mY DarLing!

Sabtu, 29 Jun 2013

'Bungakan Hatimu' bersama Yuyu dan Hasif


“Saya tak sempurna.” Ya allah, kenapa lelaki itu mahu meharu-birukan perasaannya?  Rasa sebak mula melanda dek kerana perasaan terharu yang menyapa. Anak patung beruang yang dihadiahkan tadi dipeluk erat. Cuba meredakan kembali perasaannya.

            “Tiada orang yang sempurna, dan saya tak perlukan kesempurnaan. Cukup ada awak disisi saya.” Dia ingin mengesat air mata yang mula menuruni lekuk pipi itu. Tetapi dia tidak layak. Mereka masih belum terikat. Dan jika sampai saatnya nanti, dia akan pastikan tiada kesedihan lagi yang akan melanda hati itu.

            “Saya tak cantik. Nanti anak awak turun gen saya mcam mana?” Yuyu masih menduga. Cuba mencari keikhlasan dimata itu.

            “Saya tak kisah sebab saya dah cukup kacak. Anak kita akan ikut wajah saya nanti.”Kali ini Hasif ketawa kecil. Sabar sajalah. Saat mahu beromantika, pasti Yuyu akan keluarkan kata-kata lucu. Hisy..memang tak romantik langsung.

            “Saya sakit.”

            “Awak cuma demam panas saja. Bukannya ada sakit merbahaya. Kalaupun betul awak sakit, saya akan jaga awak sampai akhir nyawa saya.” Erghh,,, Hasif benar-benar tidak tahan. Rasa nak sahaja dia ketawa kuat-kuat. Entah apalah alasan yang direpekkan oleh Yuyu. Sukar sangatkah mahu terus menerima?

            “Saya tak pandai masak.” Sangupkah lelaki itu menahan perut menikmati hidangan yang akan dia ‘persembahkan’ nanti?

            “Kan boleh belajar. Nanti saya carikan kelas masakkan untuk awak.” Hasif tertunggu lagi alasan dan soalan tidak munasabah dari Yuyu.

            “Athirah...” Terhenti bicaranya. Takut mengundang rasa tidak senang dihati lelaki itu. Tetapi dia benar-benar mahukan kepastian.  

            “Sejuta tahun sekalipun, saya tak akan pilih dia. Dia tak istimewa macam awak. Dan saya tak nak ada Emran dalam perhubungan kita.” Menyebut nama sepupunya sudah menimbulkan riak kurang senang dihati Hasif. Lelaki itu benar-benar menguji kesabarannya. Dulu beria-ia tidak mahu. Sekarang mengendeng sudah seperti magnet. Mujurlah tidak dilayan oleh ‘pojaan hatinya..’ Kalau tidak.....

            “Emran pun tak istimewa macam awak.”

            “Saya tahu.” Hasif ketawa kuat bila Yuyu mencebik.

            “Syuhhh...Nanti nurse marah.” Yuyu menegur. Lelaki itu suka benar ketawa sekarang. Kalau tidak...Asyik menayang wajah tidak berperasaan sahaja. Tetapi dia benar-benar suka melihat tawa itu kerana Hasif akan kelihatan lebih kacak berbanding biasa.

            “So, macam mana?”

            “Biar saya fikir dulu.” Mata dinaikkan ke atas. Jari telunjuk diketuk di bahagian dagu. Pura-pura berfikir.

            “Ke nak saya buat yang lagi romantik?” Hasif bertanya. Senyuman tersadai dibibir bila Yuyu tercengang mendengar pertanyaannya. Terus dia bangun. Kali ini dia melutut di tepi katil.

            “Awak nak buat apa tu?” Yuyu gelabah. Dia tahu niat lelaki itu. Tetapi dirasakan masa tidak sesuai bila mana di muka pintu sudah ada ahli keluarga mereka yang mula melangkah masuk.

            “Miss Puyu, will you marry me?” Kotak cincin yang sejak tadi digengam dihalakan ke arah Yuyu. Dia perasan kedatangan ahli keluarga mereka. Cuma dia saja buat tidak tahu. Mahu mereka menjadi saksi yang di bersunguh-sunguh kali ini.  

            Terus terdiam Yuyu. Hatinya benar-benar terharu. Cuma...gerammmnya. Apasal Hasif nak spoilkan mood dia yang tengah up sekarang? Puyu? Heloo...

            Walaupun sedikit bengang, kotak baldu bewarna merah di tangan Hasif tetap dicapai. Mata dipejam sejenak. Setelah reda perasaan gemuruh dijiwa, perlahan-lahan dia membuka kotak cincin. Saat itu dia kaku.Tidak tahu apa yang harus dikatakan.

            “Cantik sangat ke cincin tu?” Puan Sri Azah berbisik kepada Camelia. Menantunya itu hanya mengangkat bahu tanda tidak tahu. Dia sendiri teruja mahu menantikan apa yang bakal berlaku. Entah mengapa kenangan semasa dia melamar suaminya beberapa tahun dahulu mula bermain difikiran. Menerbitkan senyuman di bibirnya.

            Yuyu merobek isi bekas. Diketuk-ketuk bekas ditapak tangannya. Berharap barang yang diidamkan ada di dalam bekas itu. Malangnya tiada apa-apa pun. Terus bekas kosong itu ditala di hadapan Hasif. Menanti jawapan. Bengang rasa hati kerana dipermainkan.


Surat Cinta Untuk Disana : Yihaa....part yg sy suka...hpe korang pn suka...Tp separuh ajelah..apa yg jadi lepas itu?...biarlah rahsia....muahhh..papai....

14 ulasan:

  1. terlebih suke smpai tertekan jiwa neh
    nak full story ..nak cepat2
    huarghhh ... meronta2 nak tau cite smpai abis :'(

    BalasPadam
  2. alah... skerat jer... bikin debar saja nih... ;)

    BalasPadam
    Balasan
    1. hehe...sekerat dulu...nanti2 kita ltak full.. :)

      Padam
  3. dh makin 'jatuh cinta', kena main lak...cepat2 sambung......

    BalasPadam
  4. berbunga bunga hati.
    x sabar nk tau ape yg jadi seterusnyeee..

    BalasPadam
  5. alaaaaa....nk lagi...

    BalasPadam
  6. cisss....plezz full story...... huhuhuhhhu...x pon meh cni nk bca...hihaaa

    BalasPadam
    Balasan
    1. haha...jgn marah la kak...meh ambik dkat rmah.. :)

      Padam

Baca sUdah, benCi, gEraM, sUka pUn sUdah. CeRajiNkaN TanGan, MeNgOmeN siKit :)